We wprowadzeniu, zwanym przez dziennikarzy lidem, umieszczamy zaciekawiającą internautę zapowiedź zawartości artykułu. Warto zadbać, aby wprowadzenia miały w przybliżeniu podobny rozmiar.

Zał. Nr 7 do zarz.16/2017 dyr. MOW         

Regulamin Organizacyjny Młodzieżowego Ośrodka

Wychowawczego w Mrowinach

§ 1

  1. Regulamin organizacyjny Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Mrowinach zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania MOW w Mrowinach.
  2. Postanowienia regulaminu odnoszą się do wszystkich komórek organizacyjnych utworzonych w MOW w Mrowinach.
  3. Postanowienia regulaminu nie obejmują swoim zasięgiem organizacji pracy pracowników pedagogicznych , których organizacja i zasady funkcjonowania jest określona w Statucie MOW na podstawie Ustawy Prawo Oświatowe (U.2017.59 | ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r), oraz przepisów wprowadzających Prawo Oświatowe                                                                                                                                                                                                           § 2
  1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

 

a/ MOW – rozumie się przez to Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy

b/ Dyrektor – rozumie się przez to Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w

    Mrowinach

c/ Placówce – rozumie się przez to Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy

                                                                                                                                         §  3

 

  1. Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Mrowinach realizuje określone w statucie zadania dydaktyczne , opiekuńcze i wychowawcze w stosunku do swoich wychowanków .
  2. Realizacja określonych w statucie zadań wspomaga zatrudniona w placówce Kadra niepedagogiczna, której organizację oraz zasady funkcjonowania określa niniejszy regulamin.
  3. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań MOW dyrektor wydaje akty prawne ( zarządzenia, instrukcje , wytyczne ).
  4. MOW realizuje zadania wytyczone dla niego w obowiązujących przepisach prawa.                                                                                                                                                                                                                                                           §4
  1. Strukturę organizacyjną MOW tworzą :

a/ Dyrektor

b/ Zastępca Dyrektora d/s Pedagogicznych

c/ Główny księgowy

d/ Specjalista d/s kadr

e/ Starszy magazynier

f/ Samodzielne stanowisko – pielęgniarka

g/Szkoła podstawowa nr 2 w Mrowinach

h/ Branżowa Szkoła I Stopnia w Mrowinach

i/ Internat MOW w Mrowinach

j/ Dział obsługi

k/ Opiekun nocny

  1. Strukturę organizacyjną MOW obrazuje schemat organizacyjny , który stanowi

załącznik do regulaminu.

  1. Dyrektor MOW jest kierownikiem zakładu dla wszystkich zatrudnionych w placówce, kieruje bieżącą działalnością wychowawczą i dydaktyczną placówki zgodnie z §4 pkt. I Statutu MOW oraz odpowiada za organizację pracy pracowników administracji i obsługi.
  2. Stanowisko Zastępca Dyrektora d/s Pedagogicznych podlega bezpośrednio pod Dyrektora MOW jego obowiązki są uregulowane w Statucie MOW na podstawie Ustawa Prawo Oświatowe (U.2017.59 | ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r) oraz przepisów wprowadzających Prawo Oświatowe
  3. Stanowiska wymienione w punktach c-f oraz stanowiska obsługi są stanowiskami samodzielnymi i podlegają bezpośrednio dyrektorowi MOW.
  4. Stanowisko pracy opiekuna nocnego podlega bezpośrednio Z-cy dyr. D/s pedagogicznych. Zakres obowiązków pracownika wynika z Rozporządzenia MEN w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych .... . Opiekun nocny wspomaga pracę wychowawcy nocnego którego zakres obowiązków reguluje Statut MOW opracowany na podstawie Ustawy Prawo Oświatowe (U.2015.1872 | rozporządzenie z dnia 02 listopada 2015 r.)
  5. Do zadań głównego księgowego w szczególności należy:

a/ sporządzanie projektów planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania

b/ prowadzenie systematycznie ksiąg rachunkowych dla wszystkich kont, zestawień obrotów i 

    sald zgodnie z obowiązującymi przepisami,

c/ prowadzenie ewidencji środków trwałych, środków pieniężnych w kasie i na rachunkach

    bankowych, rozliczeń z tytułu wynagrodzeń,

d/ sporządzanie poleceń księgowania,

e/ prowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji wszystkich składników majątkowych,

f/ prowadzenie wszystkich czynności związanych z wynagrodzeniami pracowników

  • gospodarka funduszem wynagrodzeń, sporządzanie list wypłat
  • wszelkich spraw związanych z wypłatą zasiłków rodzinnych oraz świadczeń z tytułu ubezpieczeń (ZUS)
  • ewidencja zarobków, wydawanie pracownikom zaświadczeń i potwierdzeń
  • prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej
  • egzekucja z wynagrodzenia pracowników na podstawie orzeczeń uprawnionych organów
  • naliczanie i pobór podatków
  • sporządzanie zestawień dla celów bankowych i potrzeb własnych

g/ naliczanie odpisów i realizacja Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

h /stosowanie i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowych zgodnie z

    instrukcją

j/ naliczanie kar i odsetek za nieterminowe regulowanie należności, sprawdzanie i 

   opiniowanie obcych not odsetkowych.

  1. Do zadań specjalisty d/s kadr należy :

a/ Obsługa sekretariatu

  • zbieranie, selekcjonowanie, przekazywanie i przechowywanie informacji
  • przyjmowanie interesantów i telefonów
  • załatwianie korespondencji
  • prowadzenie akt wychowanków

b/ prowadzenie archiwum zakładowego

c/ prowadzenie spraw w zakresie zatrudniania

  • prowadzenie akt osobowych
  • ewidencja zatrudnionych
  • sporządzanie wszelkich dokumentów i prowadzenie rejestrów z zakresu spraw pracowniczych,

d/ prowadzenie organizacyjnej obsługi Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

e/ Prowadzenie kasy oraz wszelkiej z tym związanej dokumentacji

  1. Do zadań pracownika na samodzielnym stanowisku – pielęgniarka należą :
  • prowadzenie gabinetu pielęgniarskiego
  • wykonywanie zabiegów pielęgniarskich wg. Metodyki pracy pielęgniarki szkolnej oraz zaleconych przez lekarza
  • prowadzenie dokumentacji obowiązującej w higienie szkolnej
  • Szerzenie oświaty zdrowotnej
  • prowadzenie sprawozdawczości w ściśle określonych terminach

dowożenie wychowanków do lekarza w sytuacjach zdrowotnych tego wymagających

  1. Do zadań na stanowisku starszy magazynier należą :
  • całość zadań z zakresu gospodarki magazynowej.
  • Prowadzenie kartotek ilościowo-jakościowych
  • prowadzenie doraźnych kontroli stanu zapasu po wydaniu poszczególnych partii sporządzania jadłospisów zgodnych z normami żywienia
  • prowadzenie ewidencji osób żywionych wychowanków i personelu oraz rozliczanie należności za wyżywienie
  • uzgadnianie kartotek magazynowych z ewidencją prowadzoną przez komórkę księgową oraz ze spisami z natury, sporządzanymi podczas inwentaryzacji
  • Prowadzenie wszelkich spraw związanych z taborem samochodowym
  • zapewnienie uprawnionym pracownikom środków czystości, sprzętu i odzieży ochronnej i roboczej ( prowadzenie ewidencji)
  1. Pracą pracowników obsługi, kieruje dyrektor placówki.
  •                                                                                                                   §6

Do zadań wszystkich pracowników administracyjno - obsługowych należą :

  1. Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych i merytorycznych zapewniających jak najlepszą i terminową realizację przypisanych zadań.
  2. Organizowanie i wykonywanie zadań zgodnie z zakresem obowiązków .
  3. Usprawnianie organizacji, metod i form pracy.
  4. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony mienia MOW
  5. Opracowywanie informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań
  •                                                                                                                   §7

 

  1. Poszczególne komórki organizacyjne wykonują swoje zadania zgodnie z zakresem obowiązków w oparciu o ustalone harmonogramy pracy oraz zgodnie z wymogami sprawozdawczości.

 

  •                                                                                                                   §8

 

  1. Do podpisywania pism upoważniony jest dyrektor
  2. Do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatu w zakresie związanym z kierowaną jednostką na podstawie udzielonego upoważnienia przez Zarząd Powiatu ( Uchwała nr 287/2016 Zarządu Powiatu w Świdnicy z 5 kwietnia 2016 r.) upoważniony jest dyrektor Ośrodka.
  3. Pisma przedkładane do podpisu dyrektorowi powinny być parafowane przez pracownika, który je sporządził.
  4. Dyrektor może upoważnić inne osoby do podpisywania pism . Upoważnienie wymaga formy pisemnej.
  •                                                                                                                    §9

 

  1. Pracownicy zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej zarówno w czasie trwania stosunku pracy jak i po jej ustaniu
  2. Informowanie interesantów przez pracowników może dotyczyć wyłącznie spraw z jego zakresu działania, nie objętych obowiązkiem zachowania tajemnicy służbowej.
  3. Wszyscy pracownicy mający dostęp do dokumentów mają obowiązek przestrzegania zasad z zakresu ochrony danych osobowych. Każdy z pracowników ma podpisane oświadczenie o ochronie danych osobowych, które znajduje się w aktach osobowych pracownika
  •                                                                                                                   §10

 

  1. Prawo udzielania informacji na zewnątrz z zastrzeżeniem § 9 p.2 przysługuje Dyrektorowi
  2. Dyrektor może upoważnić innego pracownika MOW do udzielania informacji, o których w ust. 1.
  •                                                                                                                   §11

 

Postępowanie w sprawach informacji tajnych i przetwarzanie danych osobowych normują oddzielnie przepisy (Ustawa o ochronie informacji niejawnych – Dz.U.2016.1167 t.j. | ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r.
 oraz procedury postępowania zakresie ochrony danych osobowych obowiązujące w placówce).

  •                                                                                                                  §12
  1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa instrukcja obiegu dokumentów ustalona zarządzeniem nr 3 Dyrektora MOW z dnia 1 stycznia 2016 r..
  2. Zasady prowadzenia kontroli określają procedury kontroli wewnętrznej dokumentów określona zarządzeniem nr 1 Dyrektora z dnia 2 stycznia 2017 r.
  •                                                                                                                  §13

W wypadku nieobecności jednego z pracowników administracji określa się schemat zastępstw za nieobecnego pracownika:

  1. Starszego magazyniera – specjalista d.s kadr .
  2. Specjalistę d/s kadr - zastępuje pielęgniarka.
  3. Główną księgową – zastępuje w zakresie szczegółowo określonym w przydziale czynności z-ca dyrektora d/s pedagogicznych.